13 Aralık 2013 Cuma

ben onun annesiyim yavrum

Bugün artık iki anne daha bu cümleyi söyleyemeyecek, biri Beşiktaşlı futbolcu Tolga Zengin'in, diğeri ise Gezi şehitlerinden Mehmet Ayvalıtaş'ın annesi. Biri hayatta, biri değil. Biri devlet eli ile öldürüldü, diğerinin umarım uzun ömürleri olur. İki ailenin ve yakınlarının başı sağ olsun. İnsanın kalbi dayanmıyor, Mehmet Ayvalıtaş'ın annesinin de kalbi oğlunun gencecik yaşında öldürülmesine daha fazla dayanamamış, kendisini kalp krizinden kaybettik.

Başlıktaki cümle ise başka bir acılı annenin ağzından dökülüyordu birkaç yıl önce, şimdi acısı 33 yıllık olmuş oğlu hala 17 yaşında olan birinin dudaklarından:

"buraya yazmaya elim gitmemiş demek ki, kim bilir nereye yazdım? ya da yazabildim mi?

birkaç sene önce oluyor bu olay, erdal eren'in idamının yıl dönümünde bir grup bildiri dağıtıyor. bir genç kız bir kadını durduruyor, teyze erdal eren'i biliyor musunuz minvalinde şeyler söylüyor. kadın kızın yüzüne bakıyor, kim bilir nasıl bakıyor... "ben onun annesiyim yavrum," diyor. her aklıma geldiğinde ilk duyduğum andaki gibi tüylerim diken diken oluyor, düşünsenize bir kadın size tarihin kendisi olmuş cevap veriyor, sesi yürekleri eziyor geçiyor yankılanıyor... ben onun annesiyim... böyle bir acı olabilir mi? ben onun annesiyim... 

sonra ne olmuş diye merak edenler var mıdır bilemiyorum ama ben sormadım, aklıma bile gelmedi, kız donup kalmıştır herhalde, ben onun annesiyim... bu cümle insanın içini o kadar burkabilir mi?

ben onun annesiyim yavrum, ben onun annesiyim...



13.12.2010 00:59"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder