23 Mayıs 2012 Çarşamba

Arkadaş için yenen çiğ tavuklar vol 1

Arkadaş dediğime bakmayın, gündelik sığ anlamı ile kullanmıyorum, dostumuz canımız dediğimiz insanlar vardır ya, haklarını nasıl ödeyeceğimizi bilemediğimiz, onlardan bahsediyorum. Bu canlardan bir tanesi beni sadece birkaç aydır tanımasına rağmen annemin ve benim zor günlerimde sanki kardeşimmiş gibi kendini paralamış birisi. Aynı mahallede kedi beslerken tanışıp daha iki aylık Şirin hanımın bacağını kırması sonucu yaptığımız imece ile yakınlaşmıştık. Hakkını nasıl ödeyeceğimi en bir bilemediklerimden birisi, kendisi bir kedi delisi olduğu için, düşünün ki ben yanında müthiş normal bir insanım, benden rica ettiği şeyler kedilerle ilgili oluyor ve iki elim kanda olsa dahi elimden geleni yapıyorum. 


Dün minik bir kediyi kurtarmak için nalburdan iş eldiveni alıp bir arabanın altına girdim mesela. Trafik yoğun, yanımdan geçen araçların odak noktasıyım, üstüme başıma bakmadan, ki bilen bilir ne kadar titiz olduğumu, ben üzerimdekilerle yere yatmış araba altına giriyorum minik bir yavruyu kurtarmak için. Düşündüm de aslında vaktinde ustaya verselermiş benden iyi kaportacı olurmuş, neyse.


Bir önceki yazıda sözü geçen kedi taşıma kapları ile dolu yaya hikayem tam da bugün işte, hoş, öteki de dündü. Daha neler neler var, konu dağılmasın.


 İki kedi var, yakalanıp kedi kabına konup veterinere yetiştirilecek çünkü zaten işten gelene kadar saat olmuş kaç... Birini tıkmış, diğerinin eşgalini verdi, ben de doğru kediyi ondan önce gidip kutuya tıktım, o bir yandan ölüyorum dese aksatmayacağı kedi besleme işleri ile uğraşıyor. Neyse sonuçta elimde iki kedi dolu, biri boş 3 kedi kutusu oldu. Beli sakat zaten, kıyamıyorum, dedim taşırım, artistlik edip bir kedi kabı tutacağına boş olanın tutacağını ekledim ama ne fayda, iki adım yürüyemedim. Geri dönsem bana kıyamayacak, mesele uzayacak, ilk kez cep telefonum için kullandığım  kulaklık kablosu işe yaradı. Üçüncü ve boş kabı kulaklığın kablosu ile boynuma astım ve ağır ve asil adımlarla veterinere yürüdüm ama görseniz asacaklar herhalde derdiniz, iki kedi ağlar mavlar, boynuma asılı kap sağlam değil, ön kapağı düşüyor, ona dikkat ediyorum düşmesin diye derken sağ salim veterinere vardım. En az beş dakika boynuma doladığım kabloyu kedi kutusundan çözmekle uğraştım ve düşündüm. Bunu ancak ve ancak onun için yaparım ve de canım çıksa da asla gocunmam.


Sevgili dostlarım, bu da böyle biline!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder