30 Mayıs 2012 Çarşamba

Sağlık Bakanlığı

Geçen sene yazdığım bir yazı var.


Bakın ne yazmışım geçen sene sağlık bakanlığı ile ilgili  utanmadan gebelik ve kürtaj var mı diye sormuşlardı....


https://twitter.com/deliberte/status/207572421291687936



aile hekimliğinin gelmesi ile beraber kadınların doğurganlık istatistiklerini tutmaya karar vermiş kurum. bre sağlık bakanlığı, sen ki evli olmayan kadınlar hamile kaldığında devlet hastanesinden ne doğum süreci ne de kürtaj için yararlandırmıyorsun. evli olmayan kadının kültüründe seksin işi ne? evlinin bile yok sana göre. 


ne oldu? kadınlar üç çocuk doğurmayınca şunları bir de biz kontrol edelim, pisliğine mi doğurmuyorlar mı dedin? madem ilgilisin aile planlamaya önem veriyorsun, bundan sonra kadınlara evli veya bekar olması önem gözetmeksizin aynı hizmeti sunmaya karar verdiysen amenna. ki sen de biliyorsun ki yakın bir zamanda böyle bir yasa çıkmayacak. rica ediyorum beni utandır. yoksa istatistik malzemesi gibi hissettirip önem veriyormuş gibi yapmakla olmuyor bu işler. 


yoksa özel kurumlara ne kadar kazanç sağladığını mı hesaplayacaksın? ne yapsam, ne etsem bu kayıt altına alma ile ilgili olumlu bir yön bulamadım. güya kontrol içinmiş... bir de mememi bol bol elleyecekmişim. çok yararlı. 


bu arada artık aile hekiminizden korunma yöntemi için ne kullanıyorsanız ondan talep edebiliyorsunuz. doğum kontrol hapı ve prezervatif. fazla hayale de dalmamak lazım.


neyse, umarım bu konuda yanılırım. kendimi resmen kirlenmiş hissediyorum böyle, bir istatistik gibi kullanılıp atılmış... devlet, ya doğru düzgün hizmet ver ya da çek elini rahmimden. ben ona senden iyi bakıyorum. 


daha da nasıl anlatılabilir ki?
(deliberte, 11.02.2011 15:56)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder