29 Mart 2012 Perşembe

4+4+4 sisteminin gerçek yüzü!

Bu sistemi ilk duyduğumda sadece ve sadece çocukların gelişimi açısından bile ilk 4'ten sonra diğer +'e geçirmenin ne kadar yanlış olduğunu düşünmüştüm. İlkokuldakiler "çocuk" kalırken ortaokul seviyesindekiler ergenliğe girme çağlarını yaşıyordu, nesi vardı ki eski sistemin? Ben mesela 5+4+2,5 okudum, gayet de memnundum hayatımdan. Bu dönemdeki eğitimim verimli geçti.


Bir sürü saçma sapan sebep ile ne kadar da müthiş olduğunu anlatanlara kafa göz girme isteğimi yazıya dökerek öfke kontrolü sağlamayı planlarken yazılmışını buldum, hem de uzmanlar tarafından. Sabancı Üniversitesi "ERG Eğitim Reformu Girişimi" konu ile ilgili çok güzel bir yazı hazırlamış, benim çocuk gelişimine dair düşüncelerimi uzmanlardan okuyabilirsiniz. (Alt metin: resmen tembelim)



"18 SORUDA “4+4+4 YASA TEKLİFİ” 
Eğitim Reformu Girişimi (ERG), TBMM Genel Kurulu’na gönderilen yasa 
teklifiyle ilgili süreci başından beri yakından izliyor ve kamuoyunun 
bilgilenmesi ve tartışmaların bilimsel dayanaklardan beslenmesi için çaba 
harcıyor. Bu süreçte derlediğimiz veriler ve yaptığımız araştırmalar ışığında 
yeni düzenlemeye ilişkin olası soruların yanıtlarını aşağıda sunuyoruz.  
“KESİNTİSİZ” EĞİTİM, KADEMESİZ EĞİTİM MİDİR? 
1. Halihazırda uygulanmakta olan “kesintisiz temel eğitim” ne demek?  
Kesintisiz temel eğitim, çocuklara en azından liseye başlayana kadar ortak bir öğretim programı ile 
eğitim sunulmasıdır. Bu sürede, aynı yaştaki çocuklar farklı program ve okul türlerine ayrılmaz.  
Temel eğitim içinde farklı kademelerden bahsedilse dahi tek bir program izleniyorsa bu kesintisiz 
eğitimdir. Dolayısıyla İrlanda dünyada 8 yıllık kesintisiz eğitim verilen tek ülke değildir. ABD, 
İngiltere, Fransa vb. ülkelerde ilkokul ve ortaokul ayrımı vardır ama öğrenciler 16 yaşından önce 
eğitim programları arasında seçim yapmazlar. 
..."

Yazının devamı için link:
http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/ERG_18_Soruda.4_4_4.YasaTeklifi.pdf


Bu yazıyı okuyun, okutun.





1 yorum:

  1. o kadar can sıkıcı,samimiyetsiz ve sinir bozucu ki meclisteki 4+4+4 tartışmaları..içimden bi şeyler beni asla bu konuyla ilgilenme diye zorluyor resmen!hüümet 28 şubatın kalıntılarını silme telaşın da,ötekiler sağ olsunlar kalıntılara tarihi eser muamelesi yapma telaşında..bu nasıl vicdan ve nasıl bir niyettir,laçkaya dönmüş sistem..hoş,hangi sistem gelse farketmez..nasıl öğretecekleri değil NEYİ ÖĞRETECEKLERİ mühim..

    pink floyd'un another brick in the wall'unu dinleyesim geldi..

    YanıtlaSil