31 Mart 2012 Cumartesi

bozuk fermuara karnım ağrıyor süsü vermek


şöyle olur efendim. şimdi pantolon fermuarı dediğimiz nane ne yapmalıdır? pantolonu tutmalıdır, değil mi? üst taraftaki düğme, çıt çıt, kopça her neyse de bu fermuara yardımcı olur. bir de bu fermuar denilen nane bazen tek başına bile yeterlidir, neden? çünkü kitlenir. akıllı bir fermuar kitlenir. öyle yok ben kitlenmem yok bana ne kardeşim açılcem ben diyen fermuarı ne yapıyoruz? bozuk diye çöpe atıyoruz. fermuarlar akıllı olsun! neyse işte new york'un çok ünlü caddelerinden birinde kısa bir işim var. evim de o civarda. altı üstü 10 dakika sürecek dışarıda kalmam, pantolonun da düğmesi gevşekti, hangi akla hizmetse unutmayayım, olmadık yerde kaybolmasın diye sökmüştüm, dünyanın en üşengeç insanı olduğum için başka pantolon aramadım bile. fermuara inandım, fermuara güvendim. peki o ne yaptı? ilk yarıda her şey çok güzeldi, işlerimi hallettim, dönüş yoluna geçtim. plaza insanlarının yanından evime döneceğim. sen fermuar gel sonuna kadar açıl! hem de cadde ortası! uzun süre çantamda bir şeyler arıyor süsü vererek gözlerden ırak bir mecra aradım. o kalabalıkta minimum göz önü bir yer bulup artık yavaş yavaş popomu terk etmeye meyletmiş pantolonu artık çekmek zorundaydım! neyse çektim, toparladım ama fermuar bir inat, bir inat! çekiyorum daha hareket olmadan geri iniyor, takılıyor yukarı çıkmıyor, iki adım attım mı tamamen iniyor, mecbur fermuarın kitleme görevini ben üzerime aldım. bütün yolu çantada bir şey arayarak geçirsem bile pantolunun düşme ihtimalini bertaraf etmediği için bu pozisyon mecbur baş parmağım ile fermuarın tüm yükünü taşıyacaktım. öyle de yaptım. dikkat çekmemesi için de fermuarı tutan parmağımın olduğu elimi karnımın üzerine koyarak yürüdüm ve parmağıma binen yükten ötürü suratımı adeta karnım ağrıyormuş gibi buruşturarak - en kolay kısmı buydu - evime doğru ilerledim. artık bir fermuarın yükünü çok daha iyi anlıyorum. fermuar da bunu anlamamı istemiş olacak ki. son bir dakikalık mesafede artık ne olursa olsun diyerek bıraktığımda hiç yerinden oynamadı. ben de bozuk fermuara karnım ağrıyor süsü vererek evime sağ salim ulaşmış oldum.


ne zormuş orta manhattan'da ikamet etmek yahu!
                                                                                                        (14.07.2010 17:57)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder