21 Aralık 2011 Çarşamba

Travma sonrası stres bozukluğu

Ptss (post trauma stress symptoms) diye bilinir. yaşanan herhangi bir travma sonrası, bu bir yakının ölümü olabilir, deprem olabilir, kaza olabilir, tecavüz olabilir, kişinin depresyon, panik bozukluğu, panik atak, sosyal fobi gibi semptomları göstermesi, o kişinin bu semptomları durup dururken göstermesinden farklı ele alınmalıdır. mesela bir yakınını kaybedip depresyona giren kişi genel olarak depresif değildir.

ptss belirtileri genelde nevrotik belirtiler olmakla beraber nadiren psikotik belirtilerle de karşılaşılabilir.                                                                                            (26.11.2009 01:16)

 20 kişinin birden size dalması da bir travmadır. ya da ilkokul öğretmeninin attığı bir tokat. ama bunlar ptss ile sonuçlanmaz. sadece o durum ile ilgili bir mevzu olduğunda kötü hissedersiniz. mesela ben cep telefonumu hem de salak gibi kulağımdan yani elimden alınarak çaldırdığımda çooook uzun bir süre sokakta telefonda konuşamadım. bir mağazaya, apartman girişine sığınıp öyle konuşuyordum. ama bu bende panik atağa ya da herhangi bir semptoma neden olmadı. bu ayrı bir durum. ama diyelim ben kaza geçirdim, ben de durup dururken sıkışma nefes alamama semptomları görüldü. bu ptss dir. '99 depremi sonrası birçok kişide görüldü bu mesela.

travma sonrası stres sendromu, yani ptss sizin travma sonrası nevrotik hastalıkların belirtilerini göstererek rahatsızlanmanızdır. ve evet, ölüm dolayısı ile savaş ve tecavüz en zor atlatılan travmalar olduğundan kelli en dirençli vakalardır.
(26.11.2009 01:59)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder